Om oss

Einmoen familiebarnehage ble etablert i 2005, og er en privateid barnehage med beliggenhet øverst på Reppe på Ranheim. Det er en pedagogisk virksomhet for barn fra 0-3 år. Vi er en familiebarnehage som setter barnet og barnets behov i fokus. Vi som jobber her er varme og rause på omsorg, og vi har høy kompetanse innen barnehagefeltet. Pedagogisk leder/ styrer jobber i full stilling, og er utdannet barnehagelærer med fordypning i småbarnspedagogikk. Daglig leder/eier jobber i full stilling og er utdannet barne- og ungdomsarbeider, med fagskole innen barn med særskilte behov.

Om du har barnet ditt her på Einmoen kan du være sikker på at vi gjør vårt beste for at akkurat ditt barn skal få en trygg og god start på barnehagelivet. Hos oss slipper barnet å forholde seg til store rom og mange barn. Her er det trygt, lite, stabilt og tilgjengelig. Selv om vi har mindre tumleplass inne, legger vi opp dagen så den blir utfordrende og spennende. Sammen med barna leker og utforsker vi, legger til rette for mestringsopplevelser og støtter dem i sin utvikling. Vi benytter nærmiljøet aktivt, undrer oss i naturen, besøker lekeplasser og gjør oss kjent.

Våre pedagogiske satsningsområder er språk og kommunikasjonsosial kompetanse og relasjonsbygging og medvirkning. Satsningsområdene er med oss i den daglige pedagogiske praksisen og har en naturlig vekt i temaer barnehagen har i løpet av året.

Se årsplan.